Soy Compounds May Cut Risk of Some Breast Cancers

PHILADELPHIA — Compounds found in soy, called isoflavones, can decrease the risk of developing certain types of breast cancer, a new study suggests.

The finding is in line with previous studies which found breast cancer risk can be reduced by consuming soy, said study researcher Anne Weaver, a graduate student at the University at Buffalo, and contradicts others studies showing an increased risk of cancer with soy consumption.

Latest Videos From
Amanda Chan
Amanda Chan was a staff writer for Live Science Health. She holds a bachelor's degree in journalism and mass communication from the Walter Cronkite School of Journalism and Mass Communication at Arizona State University, and a master's degree in journalism from Columbia University.